פינוי בינוי / התחדשות עירונית ברחובות

התחדשות עירונית ברחובות

רחובות, עיר המדע והתרבות, נוסדה כמושבה בסוף המאה ה-19 והוכרזה כעיר בישראל בשנת 1950. העיר משתרעת על פני שטח כולל של 23,730 דונם ואוכלוסיית העיר עומדת כיום על כ-152,000 תושבים, כאשר צפיפות האוכלוסייה ברחבי העיר היא 6,384 תושבים לקילומטר מרובע. העיר עצמה מזוהה עם מכון ויצמן למדע והפקולטה לחקלאות הפועלים בשטחה, ובעבר הרחוק, העיר הייתה מזוהה עם היקף שטחי הפרדסים, ומכאן גם סמל התפוזים החרוט על דגל ולוגו העירייה. כיום, את שטחי הפרדסים תופסות שכונות מגורים חדשות המוקמות בעיקר בצפון העיר, כאשר השכונות הוותיקות במרכז, מערב ודרום העיר, מיועדות לפרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית.

התחדשות עירונית / פינוי בינוי ברחובות

התחדשות עירונית ברחובות

רחובות היא אחת מהערים המובילות בישראל במספר הפרויקטים השונים בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר לפי נתוני הרשות להתחדשות עירונית בישראל, במהלך השנים 2021 ו-2022, היקף הדירות המתוכננות בפרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית עמד על 12,665 דירות. נכון להיום, לא פועלת בעיר מינהלת התחדשות עירונית, אך בפרויקטים הגדולים ברחבי העיר קיימת מעורבות של משרד השיכון ומינהלות עצמאיות הפועלות לקידום הפרויקט.

חלק מהפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ברחובות הם פרויקטים מסוג תמ"א 38/1 המיועדים למטרות עיבוי וחיזוק של מבני מגורים ישנים אשר אינם עומדים בתקן בפני רעידות אדמה.

מיזמי פינוי ובינוי ברחובות

ברחובות קיימים מספר מיזמים גדולים מסוג פינוי ובינוי, כאשר אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר מתוכנן בשכונת קריית משה הממוקמת במערב רחובות. במסגרת הפרויקט, מתוכננת בנייה מחדש של יותר מ-10,000 יחידות דיור במקום 2,000 יחידות הדיור הקיימות כיום. שטח המתחם משתרע על פני 1,500 דונם, כאשר 4,000 יחידות דיור אמורות להיבנות על גבי השטח המפונה וזאת לצד 6,000 יחידות דיור נוספות באזור הסמוך לשטח המפונה.

מיזם מרכזי נוסף מסוג פינוי בינוי ברחובות קורם עור וגידים בימים אלו במתחם שכונת מילצ'ן הממוקמת מצפון לשכונת רחובות החדשה. במסגרת הפרויקט מתוכננת הריסה מן היסוד של 450 דירות שיכון ישנות ובמקומן ייבנו 1,540 יחידות דיור חדשות, כאשר תוואי השטח מיועד לעירוב שימושים בו יוקמו מבני מגורים לצד מבני מסחר ושטחי ציבור.

תכנית פינוי בינוי נוספת המתוכננת ברחובות מיועדת לשכונת אושיות הממוקמת בדרום העיר. שוכנה זו הוכרזה כשכונת שיקום כבר בשנת 2002, כאשר בימים אלו מתהווה תכנית לפינוי בינוי בשכונה. התכנית היא מיזם משותף של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רחובות, כאשר על פי עיקרי התכנית אמורות להיבנות בשטח השכונה קרוב ל-2,600 יחידות דיור חדשות.

פרויקטים נוספים מסוג פינוי בינוי ברחובות מתוכננים בין היתר במתחם האצ"ל לגבי 100 יחידות דיור קיימות, במתחם שכונת מרמורק לגבי 233 יחידות דיור קיימות ובמתחם שכונת שעריים בה מתוכננים 5 מתחמים שונים עם היקף של 5,000 מ"ר בעירוב שימושים.

קבוצת בולד – ניהול פרויקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית

אנחנו ב-BOLD GROUP עוסקים ומתמחים בליווי בעלי זכויות בכל סוגי הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בכל רחבי הארץ, כאשר הניסיון, הידע והמיומנויות המקצועיות העומדות לרשותנו, מאפשרים גם לכם, תושבי העיר רחובות הנמנים על בעלי הזכויות בפרויקט התחדשות עירונית כזה או אחר, ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המוצעים על ידינו לאורך כל הדרך.

המטרה שאנו שמים לנגד עינינו בכל פרויקט התחדשות עירונית אותו אנו מלווים היא ייצוג הולם של בעלי הזכויות לאורך כל שלבי הפרויקט, ולצורך כך אנו פועלים בהתאם לתכנית עבודה סדורה ומקצועית אותה פיתחנו ושכללנו לאורך השנים. אם גם אתם מצויים בימים אלו בשלבי התעניינות ראשונית ו/או מתקדמת לגבי מיזם התחדשות עירונית בשכנות המגורים בה אתם מתגוררים ברחובות, זה הזמן ליצור איתנו קשר מיידי ולהבטיח לעצמכם את פתרונות השירות המקצועיים המוצעים על ידינו לאורך כל הדרך, משלב ההתעניינות הראשונית ועד קבלת מפתח לדירת המגורים החדשה שלכם. לתיאום פגישת ייעוץ מקדימה ללא עלות וללא התחייבות צרו איתנו קשר כאן

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :