פינוי בינוי / התחדשות עירונית ברמת גן

התחדשות עירונית ברמת גן

פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ברמת גן יכולים להתבצע גם במסגרת פרויקטים מסוג פינוי בינוי המיועדים לצרכי הריסה ובנייה מחדש של כל מתחם המגורים, גם במסגרת פרויקטים מסוג תמ"א 38 (1) המיועדים לצרכי חיזוק מבנה מגורים יחיד מפני נזקי רעידות אדמה וגם במסגרת פרויקטים מסוג תמ"א 38 (2) במסגרתם מבנה המגורים המיועד לעבודות תמ"א 38, נהרס מן היסוד ונבנה מחדש.

רמת גן, הנחשבת לאחת מהערים המרכזיות ביותר במחוז תל אביב, הפכה במהלך השנים האחרונות לאחת מהערים המבוקשות ביותר לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, וזאת לנוכח מיקומה המרכזי, המחסור בשטחים פנויים למטרות בנייה חדשה, וכמובן, מחירי הדיור הגבוהים והביקושים ההולכים וגוברים ליחידות דיור חדשות בכל רחבי העיר.

התחדשות עירונית ברמת גן

התחדשות עירונית ברמת גן

על פי נתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עולה כי נכון לשנת 2020, כמות ההיתרים לפרויקטים מסוג פינוי בינוי ברמת גן עמדה על ארבעה מתחמי מגורים בביצוע בסדר גודל של 923 יחידות דיור. בנוסף, קיימים 13 מתחמי פינוי בינוי שכבר קיבלו היתר במסלול מיסוי בסדר גודל של 3,042 יחידות דיור.

בין השנים 2005 ל-2020, כמות ההיתרים שנתינו ברמת גן כוללים: 171  היתרים לפרויקטים מסוג חיזוק – עיבוי (תמ"א 38) בסדר גודל של 3,073 יחידות דיור, כאשר כלל יחידות הדיור בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר הינו בסדר גודל של 9,681 יח"ד וזאת נכון לתחילת שנת 2020.

חשוב לציין שרמת גן נמנית על העיר המובילה ביותר בישראל בהיקף הפרויקטים מסוג תמ"א 38, כאשר בשטחי העיר בוצעו בין השנים 2005 ל-2020 כ-חמישית מסך הפרויקטים מסוג תמ"א 38 בישראל, כאשר רוב הפרויקטים מסוג תמ"א הם פרויקטים במסלול הריסה ובנייה מחדש של מבנה המגורים.

על מנת לסייע לתושבי העיר המתעניינים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, עיריית רמת גן (בשיתוף משרד הבינוי והשיכון) הקימה בשנת 2018 את המנהלת להתחדשות עירונית הידועה בשם: משתדר"גים, כאשר בתחום אחריותה של המנהלת לפעול לקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.

תמ"א 38 ברמת גן

כפי שציינו לעיל, העיר רמת גן היא העיר המובילה בישראל בהיקף הפרויקטים מסוג תמ"א 38. נתון זה הוביל בשנים האחרונות להנהגת מדיניות חדשה לפרויקטים מסוג תמ"א 38 על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במסגרתה נקבעו התנאים הבאים לאישור פרויקטים מסוג תמ"א 38, וביניהם: הגדרה של תוספת מ"ר לכל דירה, הגדרת שטח דירה מינימאלי בפרויקטים מסוג תמ"א 38 (2) המיועדים להריסה ובנייה מחדש, הגדרת תקן חנייה,  הגדרת מספר קומות בכל פרויקט ועוד.  באמצעות המדיניות החדשה המונהגת על ידי עיריית רמת גן, ניתן שיקול דעת לוועדה המקומית בבואה לאשר את מספר יחידות הדיור הכולל בכל פרויקט תמ"א 38 וזאת בהתאם לתנאי המגרש, שטחי יחידות הדיור החדשות, התנאים הסביבתיים, שיקולי פרוגרמה, איכות התכנון והיבטים נוספים המשוקללים לצורך קביעת מספר יחידות הדיור.

הנהגת המדיניות החדשה הובילה אומנם לצמצום יחסי בהיקף הפרויקטים מסוג תמ"א 38 המאושרים לביצוע ברחבי העיר, אך על אף הירידה בהיקפי הפרויקטים, רמת גן עדיין נחשבת לאחת מהערים המובילות ביותר בישראל בהיקף עבודות התמ"א המתבצעות בשטחה.

התחדשות עירונית ברמת גן באמצעות חברה מנהלת פרטית

שירותיה של המנהלת להתחדשות עירונית ברמת גן (משתדר"גים) אומנם מוצעים בחינם לדיירים המתעניינים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, אך עצם קיומה של המנהלת זרוע מנהלית של העירייה, עשוי להוביל להתנגשות בין האינטרסים של בעלי הדירות בפרויקט התחדשות עירונית כזה או אחר ברחבי העיר לבין האינטרסים של העירייה. כפועל יוצא מכך, קידום מהלכי התחדשות עירונית ברמת גן מומלץ שייעשו במסגרת שכירת שירותיה של חברה מנהלת פרטית העוסקת ומתמחה בהליכי ניהול וליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.

שירותיה המקצועיים של חברת ניהול פרטית ההווה חברת ליווי דיירים בפרויקט מסוג פינוי בינוי ו/או תמ"א 38 ברמת גן, חולשים למעשה על כל השלבים הנלווים לייזום, תכנון וביצוע הפרויקט והם מיושמים על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם המלווים את הדיירים בהתאם לשלב בו מצוי הפרויקט בכל רגע נתון. למידע נוסף על שירותיה של חברת ניהול פרטית המתמחה בהליכי התחדשות עירונית ברמת גן לחצו כאן וצרו קשר עוד היום עם נציגי החברה לצורך תיאום פגישת ייעוץ מקדימה ללא כל התחייבות מצידכם.

לפרטים בנושא ליווי וניהול התחדשות עירונית ברמת גן והסביבה מוזמנים ליצור אתנו קשר, BG חברת ליווי וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 / פינוי בינוי)

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :