פינוי בינוי / התחדשות עירונית בחולון

התחדשות עירונית בחולון

מיקומה האסטרטגי של העיר במרכז הארץ, הקרבה האידיאלית לתל אביב מצד אחד וראשון לציון מצד שני, הביקושים הגבוהים לדיור והצורך הממשי בפרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית, כל אלו ועוד הופכים את חולון לאחת מהערים המובילות בהיקף הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית במהלך השנים האחרונות והיד עוד נטויה…

התחדשות עירונית בחולון

התחדשות עירונית בחולון לאורך השנים

נתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בעל הנוגע לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בחולון מציד את העיר במקום ה-5 בישראל בהיקף המיזמים להתחדשות עירונית. בין השנים 2005 ל-2020 למעלה מ-90 מבנים בעיר חולון קבילו היתרים להריסה ובנייה מחדש, כאשר היקף יחידות הדיור המוצעות למכירה בפרויקטים אלו עמד על 1,743 יחידות. בשנת 2020 בלבד ניתנו בחולון היתרי בנייה לשבעה פרויקטים שונים של הריסה ובנייה מחדש שאחד מהם כולל את מתחם הפינוי בינוי ברחוב פיכמן בעיר בהיקף של 235 יחידות דיור.

מדיניות העירייה בכל הנוגע לתחום ההתחדשות העירונית

עיריית חולון, בדומה לרשויות מקומיות נוספות במרכז הארץ, רואה בתחום ההתחדשות עירונית צורך ממש לשמירה על איכות החיים בעיר, כאשר מדיניות העירייה בכל הנוגע לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית היא העדפה ברורה של הריסת מבנים קיימים ובנייה של מבנים ומתחמי מגורים חדשים במקומם. בכל רחבי העיר מצויים מספר מתחמי פינוי בינוי מרכזים כגון: מתחם פינוי בינוי ברחוב קוגל, מתחם פיניו בינוי ברחוב פיכמן, מתחם פינוי בינוי ברחבי ההסתדרות, מתחם פינוי בינוי ברחוב תל גיבורים, מתחם פינוי בינוי ברחוב סוקולוב ומתחם פינוי בינוי ברחוב יוסטפל.

הבנייה הנמוכה יחסית שאפיינה את העיר חולון מיום היווסדה ועד לתחילת שנות ה-80 של המאה החולפת, הופכים חלק גדול משכונות העיר לפוטנציאל אדיר בכל הנוגע לייזום ויישום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר מדיניות העירייה דוגלת ביישום פרויקטים מסוג הריסה ובינוי מחדש במסגרת פרויקטים מסוג פינוי בינוי ו/או תמ"א 38 תיקון 2.

בין הפרויקטים האחרונים שאושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בחולון, ניתן למנות את פרויקט פינוי בינוי ברחוב פיכמן 3 עד רחוב פיכמן 7. בשטח זה, עתידים להיבנות 2 מבני מגורים בני 25 קומות כ"א, כאשר היקף יחידות הדיור בפרויקט עומד על 235 יחידות.

פרויקט מרכזי נוסף של פינוי בינוי בחולון הוא פרויקט ברחוב יוספטל בעיר במסגרתו מתוכנן הליך התחדשות בהיקך של 687 יחידות דיור חדשות במקום 414 יחידות הדיור הקיימות וזאת לצד 160,000 מטרים רבועים של שטחי ציבור עירוניים וכ-340 אלף מ"ר המיועדים לתעסוקה ומסחר.

חשוב לדעת: כל סוגי הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בחולון מקודמים על ידי הרשות המקומית בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בישראל.

אחת מתכניות הדגל של עיריית חולון בכל הנוגע להתחדשות עירונית מתייחסת לשדרות קוגל המתוכן להוות ציר מרכזי לכיוון תל אביב. באזור זה, צפויים על התוכניות להתבצע מספר פרויקטים של הריסה ובנייה מחדש של מבני מגורים ותיקים בתוספת יחידות מגורים חדשות ושטחי ציבור מגוונים שאחד מהם יכלול פארק רחב ידיים שיחבר בין הכניסה הראשית מכיוון צפון לבין המרכז הוותיק של רחוב סוקולוב וכיכר ויצמן.

בצד מערבי של העיר בשכונת תל גיבורים, מצויים מספר פרויקטים מסוג פינוי בינוי הכוללים את מתחם החצב בו תהליך ההתחדשות כולל בינוי מחדש של 84 יחידות דיור קיימות לצד 350 יחידות דיור חדשות ואת מתחם מבצע סיני הכולל תהליך התחדשות של 126 יחידות דיור קיימות לצד 450 יחידות דיור חדשות.

חשוב לציין שתכנית ההתחדשות העירונית המיוחסת לשכונת תל גיבורים, נועדה לצרכי מתן מענה לדיירים הוותיקים של השכונה ולצרכי משיכה של אוכלוסיות חדשות לשכונה תוך הכפלת מספר יחידות הדיור בשכונה. נכון לימים אלו, יזמים שיצטרפו לאחת מתכניות הפינוי ובינוי המתוכננות ברחבי השכונה עשויים ליהנות מזכויות בנייה מוגדלות.

בנוסף, חשוב לציין שקיימים פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בחולון שנועדו מלכתחילה לבניית מגדלי מגורים של החל מ-25 קומות ועד 40 קומות וזאת לצד פרויקטים המיועדים לדיור הציבורי ולמבני מגורים בהם יחידות הדיור יהיו מיועדות להשכרה לטווח ארוך מלכתחילה.

אם גם אתם מתגוררים בחולון ומתעניינים בפרויקטים מסוג פינוי בינוי, זה הזמן ללחוץ כאן וליצור קשר עם חברת ניהול פרטית המתמחה בניהול הליכי פרויקטים מסוג פינוי ובינוי בחולון.

לפרטים בנושא ליווי וניהול התחדשות עירונית בחולון והסביבה מוזמנים ליצור אתנו קשר, BG חברת ליווי וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 / פינוי בינוי)

 

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :