פינוי בינוי / התחדשות עירונית בבת ים

התחדשות עירונית בבת ים

בת ים, אחת מהערים עם המיקום האסטרטגי ביותר במרכז גוש דן, היא אחת מהערים עם היקף השכונות הוותיקות הגדול ביותר מבין ערי המרכז. בכל רחבי העיר, ממוקמות שכונות מגורים וותיקים שכל אחת מהווה פוטנציאל אדיר לפרויקטים מסוג פינוי ובינוי.

התחדשות עירונית בבת ים

מדיניות העירייה בכל הנוגע לתחום ההתחדשות העירונית

עיריית בת ים רואה בתהליכי התחדשות עירונית פוטנציאל ממשי לצרכי פיתוח העיר ושדרוג מלאי היצע יחידות הדיור הקיים בעיר, ולכן היא פועלת בכל דרך אפשרית לקידום פרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית בשטחה. בשנת 2013, גיבשה העירייה דו"ח עקרונות שנועד לצרכי ליווי המדיניות העירונית בכל הנוגע לתחום ההתחדשות העירונית. עקרונות אלו נועדו לצרכי בחינה וקידום של תוכניות בניין עיר (תב"ע) לטובת פרויקטים מסוג פינוי בינוי, וביניהם:

  • עירוב שימושים ליצירת מרחב עירוני פעיל ואטרקטיבי
  • תכניות בהיקף גדול ליצירת תמהיל מגוון של יחידות דיור בגדלים שונים
  • ישימות כלכלית עם פוטנציאל מימוש גבוה
  • שימת דגש על איחוד וחלוקה בתכניות הכוללות בהן שטחים עירוניים
  • הקפדה יתרה על איכות הסביבה ובנייה ירוקה

ועקרונות נוספים שנועדו למקסם את מדיניות העירייה בתחום ההתחדשות העירונית.

התחדשות עירונית בבת ים לאורך השנים

על פי נתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2020 עולה כי מספר יחידות הדיור המוצעות במסגרת מתחמי פינוי בינוי בבת ים במסלול הרשות המקומית עמד על 5,383 יחידות, נתון המעמיד את בת ים במקום הרביעי בישראל בתחום ההתחדשות העירונית. בנוסף, עד סוף שנת 2020, מספר יחידות הדיור אשר הוצעו בבת ים במסגרת פרויקטים מסוג פינוי בינוי במסלול מיסוי, עמד על 3,977 יחידות, נתון המעמיד את בת ים במקום השני בישראל במסלול המיסוי. במהלך שנת 2020 ניתנו היתרים לשני פרויקטים של הריסה ובנייה מחדש בהיקף של 60 יחידות דיור.

בפרויקטים מסוג תמ"א 38, ניתנו במהלך השנים 2005-2020, היתרי בנייה ל-12 מתחמי הריסה ובנייה מחדש בהיקף של 404 יחידות דיור. בפרויקטים מסוג פינוי בינוי ניתנו בבת ים היתרים ל-24 תוכניות פינוי ובינוי בהיקף של 2,557 יחידות דיור קיימות ו-9,612 יחידות דיור חדשות, וכל זאת עד סוף שנת 2020.

מדיניות העירייה בנוגע לתחום ההתחדשות העירונית

על מנת לקדם פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, עיריית בת ים גיבשה תוכנית התחדשות בשנת 2013 במסגרתה חולקה העיר למספר אזורים שונים על פי תוספת קומות וזכויות בנייה. במרכז העיר הוגדרו 2 אזורים מרכזיים הכוללים את האזור המזרחי של העיר בו מותרת תוספת של עד 4 קומות במסגרת פרויקטים מסוג הריסה ובנייה, כאשר באזור המערבי הוגבלה התוספת בפרויקטים מסוג פינוי ובינוי לתוספת של עד 3.5 קומות.

ברשימת הפרויקטים המרכזיים במהלך השנים האחרונות בתחום ההתחדשות העירונית בבת ים ניתן למצוא את הפרויקטים הבאים:

  • פרויקט פינוי בינוי ברחובות יוספטל, ניסנבאום, הרב לוי, הרב לוזון ורחוב כ"ט בנובמבר – בפרויקט זה ניתן היתר לפינוי 27 מבני רכבת הכוללים 420 יחידות דיור ובמקומם ייבנו מגדלים בני 40 קומות בהיקף של 2,100 יחידות דיור.
  • פרויקט פינוי ביוני במתחם השוכן בין הרחובות העצמאות, בן יוסף ורחוב ירושלים – במסגרת התכונית יפונו 107 דירות ו-8 חנויות וייבנו שלושה במני מגורים עם 496 יחידות דיור בשילוב שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה.
  • פרויקט פינוי בינוי בשכונת רמת הנשיא – במסגרת התכנית יהרסו 424 יחידות דיור וייבנו 16 מבני מגורים חדשים עם 2,000 יחידות דיור.
  • פרויקט פינוי בינוי ברובע איילון – במסגרת התכנית יהרסו 5 מבני מגורים ישנים המצויים ברחוב יוספטל וייבנו במקומם שישה מגדלי מגורים בני 40 קומות עם 1,078 יחיות דיור.
  • פרויקט פינוי בינוי בין הרחובות ניסנבוים, הקוממיות, קרן היסוד ורחוב מוהליבר – במסגרת התכנית יפונו 144 יחידות דיור וייבנו 714 יחידות דיור חדשות ב-4 מגדלים מגורים בני 34 ו-35 קומות.

וזאת בנוסף לפרויקטים מסוג פינוי ובינוי המצויים בהליכי אישור.

אם גם אתם מתגוררים בבת ים ומצויים בימים אלו בהליכי התארגנות מקדימה של הדיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38 (2) המיועד להריסה ובנייה מחדש, זה הזמן ללחוץ כאן וליצור קשר עם חברת ניהול פרויקטים המתמחה בהליכי ליווי דיירים במסגרת פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.

לפרטים בנושא ליווי וניהול התחדשות עירונית בבת ים והסביבה מוזמנים ליצור אתנו קשר, BG חברת ליווי וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 / פינוי בינוי)

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :