פינוי בינוי / התחדשות עירונית באור יהודה

התחדשות עירונית באור יהודה

אור יהודה נוסדה בשנת 1949 ובתחילת שנות ה-50 היא שימשה למטרות הקמתן של מעברות עולים. בשנת 1962 הכריזה ממשלת ישראל על אור יהודה כשטח תכנון, דבר אשר אפשר לרשות המקומית לתכנן את בנייתה באופן עצמאי. במרוצת השנים, העיר המשיכה לקלוט עלייה והחלו להיבנות בעיר אזורי תעסוקה חדשים ונרחבים. כיום, אור יהודה משתרעת על פני שטח כולל של 6,740 דונם ואוכלוסייתה מונה כ-40 אלף תושבים. הקרבה של העיר לנמל התעופה בן גוריון והיותה ממוקמת במרחק של 7 קילומטרים בלבד מתל אביב, הובילו במהלך השנים לבנייה מואצת באור יהודה ולהקמתם של אזורי תעשייה ומסחר רבים. יחד עם זאת, מצבן של שכונות המגורים הוותיקות של העיר, מחייב תהליכי התחדשות עירונית בהיקפים נרחבים.

התחדשות עירונית ופינוי בינוי באור יהודה

התחדשות עירונית באור יהודה

כעיר קולטת עלייה מיום היווסדה ועד אמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת, לרבות, העלייה מברית המוצעות בתחילת שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-90, אור יהודה מאכלסת בשטחה מספר גדול של שכונות מגורים וותיקות וישנות, דבר המחייב פעולות אקטיביות לעידוד מיזמי התחדשות עירונית. לצורך כך, הוקמה במהלך שנת 2016, על ידי עיריית אור יהודה, המינהלת להתחדשות עירונית שבין יתר תחומי אחריותה ניתן למצוא את הנושאים הבאים: ליוווי מקצועי להנהלת העיר לצורך גיבוש מדיניות בתחום ההתחדשות העירונית, פיתוח כלים מעשיים לצרכי תכנון ועידוד פרויקטים ומיזמים בחתום ההתחדשות העירונית, מתן מידע ליזמים ולתושבי העיר בכל הנוגע לקידום מיזמי התחדשות עירונית ברחבי העיר.

הקרבה האידיאלית של אור יהודה לתל אביב ולנמל התעופה בן גוריון, מושכים אליה יזמים רבים העוסקים ופועלים בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, כאשר האינטרס המובהק של עיריית אור יהודה הוא לקדם מיזמי התחדשות עירונית על מנת להגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות בעיר ועל מנת למשוך אוכלוסיות חדשות למרחב העירוני של אור יהודה.

מתחמי פינוי ובינוי באור יהודה

נכון להיום, קיימות תוכניות מסודרות לגבי מספר מיזמי פינוי ובינוי בשכונות המגורים הישנות באור יהודה, וביניהם:

  • פינוי בינוי במתחם היסמין – העצמאות – במסגרת תכנית זו מתוכננת הריסה של 14 מבני מגורים בהיקף של 308 יחידות דיור לטובת הקמתם של 11 מבני מגורים חדשים בהיקף של 1,428 יחידות דיור חדשות. תכנית זו משתרעת על פני שטח כולל של 30 דונם שמותכם יוקצו שטחים גם לטובת מבני ציבור ופארקים ירוקים.
  • פינוי ובינוי במתחם המלבן – תכנית ייעודית בשטח שבין הרחובות יוסף חיים, דוד אלעזר, מתחם השוק ורחוב העצמאות. בהתאם לתכנית, עתידיות להתצבע עבודות הריסה של 13 מבני מגורים בהיקף של 155 דירות מגורים ישנות לטובת הקמה של 15 מבני מגורים ביהקף של 850 דירות מגורים חדשות.
  • פינוי בינוי בדרום אור יהודה – עיריית אור יהודה מקדמת תכנית התחדשות עירונית רחבת היקף שנועדה לתת מענה לכל שכונות המגורים הישנות הממוקמות בדרום העיר, בשטח הרחובות סחל"ב, אור יום, איילת השחר, דגניה ו-כצנלסון. במסגרת התכנית המוצעת תתאפשר הקמה של שכונות מגורים מודרניות במקום שכונות המגורים הישנות וזאת לצד פיתוח סביבתי הכולל הקמת מוסדות חינוך, גינות נוי, פארקי משחקים לילדים ושירותים קהילתיים נוספים.

קבוצת בולד – ניהול פרויקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית באור יהודה

אנחנו ב-BOLD GROUP, עוסקים ומתמחים בתהליכי קידום מיזמי התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, ומאפשרים לתושבי אור יהודה, להסתייע בכל השירותים המקצועיים המוצעים על ידינו לצרכי קידום מיזמי פינוי ובינוי ותמ"א 38 ברחבי העיר, תוך שמירה על מלוא זכויותיהם לאורך כל הדרך.

הניסיון המעשי העומד לרשותנו בשילוב המיומנויות המקצועיות הגבוהות שלנו בכל אחד מההיבטים הקשורים למיזמי התחדשות עירונית, יאפשר גם לכם ליהנות משקט נפשי בכל הנוגע לשכירת שירותיה של חברת מנהלת מטעם ולמען בעלי הזכויות בפרויקט.

למידע נוסף אודות השירותים המוצעים על ידינו במסגרת פרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית באור יהודה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן עוד היום.

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :