פינוי בינוי / התחדשות עירונית בראשון לציון

התחדשות עירונית בראשון לציון

ראשון לציון, הנחשבת לאחת מהערים המתפתחות ביותר בישראל במהלך העשורים האחרונות, היא גם אחת מהערים המובילות בישראל בכל הנוגע להתחלות בנייה חדשות מאז סוף שנות ה-80 של המאה הקודמת ועד היום. יחד עם זאת, השכונות הוותיקות של העיר הממוקמת בעיקר במרכז העיר, וביניהן שכונות מגורים ברחוב רמז, רחוב אברמוביץ ורחוב רמב"ם, מהוות לאורך השנים האחרונות מתחמי התחדשות עירונית בהם מיושמים בעיקר פרויקטים מסוג תמ"א 38 המיועדים לצרכי חיזוק ותוספות של קומות ולא לצרכי הריסה ובנייה מחדש.

התחדשות עירונית בראשון לציון

התחדשות עירונית בראשון לציון לאורך שנים

מדו"ח של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2020, עולה כי במהלך שנת 2020 ניתנו בראשון לציון היתרים ל-9 מבני מגורים במסגרת פרויקטים של תמ"א 38 בהיקף של 246 יחידות דיור והיתר אחד לפרויקט הריסה ובנייה מחדש בהיקף של 58 יחידות דיור. מנתוני הרשות, נמצא כי במהלך השנים 2005 ל-2020, ניתנו בראשון לציון היתרים ל-150 מבנים במסגרת פרויקטים מסוג תמ"א 38 לצרכי חיזוק ועיבוי בהיקף של 3,523 יחידות דיור והיתרים להריסה ובניה מחדשה של 7 מבני מגורים בסדר גודל של 74 יחידות דיור.

מדיניות העירייה בנוגע לתחום ההתחדשות העירונית בראשון לציון

מתחילת שנות ה-2000 ועד היום, עיריית ראשון לציון שמה דגש על תחום ההתחדשות העירונית בעיקר באזורים הוותיקים של העיר, כאשר רוב הפרויקטים בעיר בתחום ההתחדשות העירונית הם פרויקטים מסוג תמ"א 38 שנועדו מלכתחילה למטרות חיזוק ועיבוי ולא למטרות הריסה ובינוי מחדש. יחד עם זאת, חשוב לציין את העובדה שעיריית ראשון לציון רואה בפרויקטים מסוג תמ"א 38 (1), פרויקטים חיוניים לביטחון ובטיחות תושבי העיר והיא פעולה במהלך השנים לקידום עשרות היתרים למיזמי תמ"א 38 בשכונות הוותיקות של העיר, כאשר החברה הכלכלית של העירייה משמשת כחברת יזמית המלווה את תושבי השכונות הוותיקות בקידום הליכי ההתחדשות.

פרויקטים חדשים בתחום ההתחדשות העירונית  בראשון לציון

במהלך חודש אוקטובר האחרון (10/2021), פורסם מכרז במתווה התחדשות עירונית לבניית 320 יחידות דיור בבנייה רוויה בשכונת נוריות בעיר. מרכז זה מהווה חלק משכונת מגורים חדשה המוקמת בימים אלו באזור צריפין ממערב לבית החולים אסף הרופא. בשכונת המגורים החדשה מתוכננות להיבנות 3,575 יחידות דיור חדשות במבני מגורים בני 7 עד 25 קומות, כאשר 25% מכלל יחידות הדיור בשכונה מיועדות להיות יחידות דיור קטנות בגודל של עד 75 מ"ר. השטח הכולל של השכונה החדשה הוא 419 דונם שמתוכם 128 דונם מיועדים למבני המגורים ויתר השטח מיועד למוסדות ציבור (79 דונם), שטחי מסחר ומבני ציבור (5 דונם), שטח ציבורי פתוח (54 דונם) ומתחם קאנטרי קלאב שכונתי בשטח של 17 דונם. המכרז להקמת 320 יחידות הדיור במסגרת פרויקט פינוי בינוי הוא חלק מפרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת רמת אליהו, כאשר שליש מיחידות הדיור מיועדות מראש לתושבי רמת אליהו.

פרויקט התחדשות עירונית נוסף בראשון לציון הוא פרויקט פינוי בינוי לו ניתן אישור על ידי הוועדה המחוזית במהלך חודש אוגוסט האחרון (8/2021). פרויקט זה מתייחס למתחם פינוי בינוי בשכונת רמת אליהו הוותיקה ובמסגרת הפרויקט יהרסו כ-3,000 דירות לטובת הקמה של מתחם מגורים עם 5,400 יחידות דיור חדשות שמתוכם 1,350 יחידות דיור יוקצו לטובת דיור בר השגה. פרויקט זה נחשב לאחד מהגדולים ביותר בישראל והוא משתרע על פני שטח כולל של 633 דונם בהם מתגוררים נכון להיום כ-12,000 תושבים.

במסגרת התכנית, תושבי שכונת רמת אליהו יהיו זכאים לקבלת דירה חדשה בבניין חדש (מפתח תמורת מפתח) הכוללת: שטח מינימאלי לדירה הינו 62 מ"ר, בתוספת של 12 מ"ר לטובת ממ"ד ו-12 מר" לטובת מרפסת שמש. את הפרויקט מלווה מנהלת התחדשות עירונית שהוקמה בשיתוף עיריית ראשון לציון, כאשר סל השירותים המוצע לתושבי השכונה מטעם המנהלת כולל: ליווי אישי לכל תושב/ת בשכונה, ליווי קהילתי לכלל הדיירים בשכונה, ליווי שמאי, ליווי משפטי ושירותי הובלה לדירה החדשה.

אם גם אתם מתגוררים בראשון לציון באחת מהשכונות המיועדות לפרוקיטים מסוג תמ"א 38 ו/או פינוי בינוי, אנו ממליצים גם לכם לקבל ייעוץ אישי באמצעות חברת ניהול פרויקטים המתמחה בהליכי התחדשות עירונית, וזאת על מנת להגן בצורה הטובה ביותר על מלוא האינטרסים המשותפים לכלל הדיירים בפרויקט.

לפרטים בנושא ליווי וניהול התחדשות עירונית בראשון לציון והסביבה מוזמנים ליצור אתנו קשר, BG חברת ליווי וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 / פינוי בינוי)

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :