פינוי בינוי / התחדשות עירונית בהרצליה

התחדשות עירונית בהרצליה

בדומה לכל עיר מרכזית אחרת באזורי הביקוש, גם בהרצליה בוצעו במהלך השנים האחרונות מגוון רחב של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר עיריית הרצליה מקדמת מגוון רחב של פעולות המיועדות לצרכי חידוש ופיתוח פניה של העיר. חלק מהפעולות כללו גם את הקמתה של המנהלת להתחדשות עירונית בהרצליה בשנת 2019.

תחדשות עירונית בהרצליה

המנהלת המהווה חלק בלתי נפרד מאגף ההנדסה והבינוי בהרצליה, הוקמה על מנת ללוות את תושבי העיר בכל הנוגע לקידום פרויקטים מסוג תמ"א 38 ו-פינוי בינוי,  כאשר מטרות פעילותה של המנהלת כוללות בין היתר:

  • גיבוש מדיניות כוללת לתחום ההתחדשות העירונית
  • מתן שירות לתושב בכל הנוגע לתחום ההתחדשות העירונית, תוך ליווי דיירים המצויים בשלבים כאלו ואחרים לקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית
  • שיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים המעורבים בהליכי התחדשות עירונית מטעם העירייה
  • מיפוי שכונות העיר המיועדות להתחדשות עירונית
  • מתן דגש להוספת שטחי ציבור משמעותיים בכל פרויקט התחדשות עירונית תוך חיזוק רשת התנועה בעיר
  • תכנון פרויקטים תוך התחשבות בסביבה והמרחב האורבאני

ומטרות נוספות התואמות את עקרונות התכנון מדיניות העירייה בכל הנוגע לתחום ההתחדשות העירונית.

התחדשות עירונית בהרצליה לאורך השנים

על פי נתוני המנהלת להתחדשות עירונית בהרצליה עולה כי נכון לימים אלו מוקדמות בעיר כ-40 תכניות בניין עיר (תב"ע) למתחמי פינוי בינוי ברחבי העיר וזאת בנוסף ל-100 בקשות להיתר מכוח תמ"א 38. על פי נתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2020, עולה כי במהלך שנת 2020 הוכרזו בהרצליה שני מתחמי פינוי בינוי במסלול המיסוי בסדר גודל של 700 יחידות דיור קיימות ו-2,244 יחידות דיור מוצעות. במצטבר עד לשנת 2020 הוכרזו בהרצליה מתחמי פינוי בינוי בהיקף של 2,522 יחידות דיור.

תמ"א 38 בהרצליה

הרצליה נחשבת לאחת מהערים המובילות בישראל בכל הנוגע לכמות היתרי תמ"א אשר ניתנו למבני מגורים המיועדים לחיזוק מפני רעידות אדמה לאורך השנים. על פי התכנית האסטרטגית של עירית הרצליה בתחום ההתחדשות העירונית, העירייה עודדה לאורך השנים הקמה של מבני מגורים לגובה לאורך מספר רחובות ראשיים ברחבי העיר וביניהם: דרך ירושלים, רחוב ארלוזורוב ורחוב הבריגדה היהודית.

על פי תכנית העירייה, מרכז העיר חולק ל-3 אזורים, כאשר האזור הצפוני יועד להתחדשות עירונית של מגורים, החלק המרכזי למטרות פיתוח של מוקדים עירוניים בשילוב מבני מגורים והחלק הדרומי של מרכז העיר יועד להוות את האזור האורבאני של העיר עם שטחי מסחר. כמו כן, חשוב לציין את העובדה שלאורך השנים, עיריית הרצליה הייתה בין אחת מהרשויות המקומיות היחידות בישראל שקיבלו לידיהן סמכויות לקידום תוכניות מסוג פינוי בינוי בכוחות עצמן וזאת ללא צורך בקבלת אישורים של הוועדה המחוזית, וכל זאת על מנת לעודד תהליכי התחדשות עירונית ועל מנת לקצר הליכי אישור נדרשים.

יחד עם זאת, במהלך שנת 2018, עיריית הרצליה הודיעה על הקפאת מתן אישורי בנייה לכל סוגי התוכניות בתחום ההתחדשות העירונית במרכז העיר וזאת לנוכח המספר הגדול של הפרויקטים אשר היו מצויים באותה נקודת זמן בהליכי אישור שונים. החלטה זו הובילה לצמצום במספר הפרויקטים העתידיים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר והיא נועדה לצרכי פיתוח תשתיות עירוניות אשר יספקו מענה לכלל הפרויקטים שכבר קיבלו אישורים ומצויים בשלבי תכנון או בנייה כאלו ואחרים.

על אף שינוי המדיניות בהרצליה בכל הנוגע לתחום ההתחדשות העירונית, במהלך חודש מרץ האחרון ( 3/2021), ולאחר עשור של קידום הפרויקט, החלה הריסת מבנים בפרויקט תמ"א 38 (2) ברחוב גורדון בעיר. פרויקט זה החל את דרכו בסוף 2010 כפרויקט חיזוק ועיבוי בלבד (תמ"א 38/1) ובסופו של דבר אושר כפרויקט תמ"א 38/2 במסגרתו נהרסו שני מבנים בני 18 יחידות יחדיו ובמקומן מתוכנן להיבנות מבנה מגורים בן 7 קומות עם 44 יחידות דיור.

אם גם אתם מתגוררים בהרצליה ומתעניינים בפרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, זה הזמן להיוועץ עם המנהלת להתחדשות עירונית הפועלת מטעם העירייה על מנת לבדוק את עמדת העירייה בכל הנוגע להמשך פיתוח תחום ההתחדשות העירונית בעיר במהלך השנים הקרובות. במידה ואתם כבר מצויים בשלב כזה או אחר של תהליכי אישור לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בהרצליה, זה הזמן להיוועץ עם חברת ליווי דיירים פרטית בנושא.

לפרטים בנושא ליווי וניהול התחדשות עירונית בהרצליה והסביבה מוזמנים ליצור אתנו קשר, BG חברת ליווי וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 / פינוי בינוי)

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :