פינוי בינוי / התחדשות עירונית בבית שמש

התחדשות עירונית בבית שמש

בית שמש הוקמה בתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת כמעברה ורק בשנת 1991 היא הוכרזה כעיר בישראל. העיר ממוקמת במרכז השטח הגיאוגרפי של מדינת ישראל, בין גוש דן למטורופילן ירושלים הכולל את הרי ירושלים ושפלת יהודה. העיר משתרעת על פני שטח כולל של 38,400 דונם ואוכלוסייתה מונה כ-157 אלף תושבים, כאשר צפיפות האוכלוסין בבית שמש עומדת על 4,076 תושבים לקמ"ר. העיר עצמה מחולקת לעשרה אזורי מגורים שונים אשר אוכלסו לאורך השנים מיום היווסדה של העיר ועד היום, כאשר השכונות הוותיקות והישנות בעיר מצויות בימים אלו בשלבים כאלו ואחרים של תהליכי התחדשות עירונית.

פינוי בינוי / התחדשות עירונית בבית שמש

התחדשות עירונית בבית שמש

כעיר מתפתחת עם  מספר גדול יחסית של שכונות מגורים ישנות, בית שמש נחשבת לאחת מהערים המסקרנות ביותר בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, וכחלק מתנופת ההתחדשות העירונית ברחבי העיר במהלך השנים האחרונות, הוקמה מינהלת להתחדשות עירונית בבית שמש בהובלת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית בית שמש. המינהלת בעיר היא למעשה גוף ציבורי ששם לו למטרה לסייע לתושבי העיר בכל הנוגע להנגשת ידע ומתן כלים מתאימים לצרכי קידום תהליכי התחדשות עירונית מסוג פינוי ובינוי ותמ"א 38.

פינוי בינוי בבית שמש

נכון להיום, מקודמות מספר תוכניות למיזמי פינוי בינוי בבית שמש, וביניהן:

  • פינוי בינוי במתחם הרצל במרכז העיר הוותיקה – במסגרת התכנית המקודמת במסלול רשויות, מתוכנן פינוי של 468 יחידות דיור ישנות לטובת הקמתן של כ-2,900 יחידות דיור חדשות. באזור זה קיימת גם תכנית תמ"א 38 במסגרתה יתווספו 109 יחידות דיור ל-64 יחידות דיור קיימות ב-5 מבנים שונים, כאשר היתרי בנייה ניתנו כבר בפועל ל-4 מבנים אשר מצויים כבר בשלב הביצוע.
  • פינוי בינוי במתחם הגפן במרכז העיר הוותיקה- תכנית נוספת המקודמת במסלול רשויות במסגרתה מתוכנן פינוי של 240 יחידות דיור קיימות לטובת הקמתן של 1,600 דירות מגורים חדשות.
  • פינוי בינוי במתחם רמת לח"י במרכז העיר הותיקה- במסגרת התכנית המקודמת במסלול יזמים ובתמיכת החברה להתחדשות עירונית, מתוכנן פינוי של 176 יחידות דיור ישנות לטובת הקמתן של 1053 יחידות דיור חדשות במבני מגורים בני 9 עד 24 קומות.
  • פינוי בינוי במתחם בילאיק בצפון מערב העיר – במסגרת התכנית המקודמת במסלול רשויות, מתוכנן פינוי של 333 יחידות דיור ישנות לטובת הקמתן של 1,931 דירות מגורים חדשות במבנים בני 8 עד 25 קומות.
  • פינוי בינוי במתחם הסביון הממוקם בשכונת גבעת שרת – במסגרת התכנית המקודמת במסלול יזמים, מתוכנן פינוי של 72 יחידות דיור ישנות לטובת הקמתן של 430 דירות מגורים חדשות במבנים בני 9 עד 24 קומות.

מעבר לכך, קיימות תוכניות נוספות לקידום מיזמי פינוי בינוי בבית שמש, וזאת בנוסף לתכנית עירונית העונה לשם תכנית בנינית שהיא למעשה התכנית המחליפה של פרויקטים מסוג תמ"א 38 ברמה העירונית. תכנית זה מותאמת לצרכים הייחודים של העיר.

קבוצת בולד – ניהול פינוי בינוי והתחדשות עירונית בבית שמש

אנחנו ב-BOLD GRUOP עוסקים ומתמחים בתהליכי ליווי של בעלי זכויות במיזמי התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ. לרשותנו, ניסיון מעשי מוכח בקידום מיזמי פינוי ובינוי לצד מיזמי תמ"א 38, כאשר השירותים המקצועיים המוצעים על ידינו מיועדים מלכתחילה לבעלי הזכויות בפרויקטים השונים.

כחלק מהשירותים המקצועיים המוצעים על ידינו, אנו מלווים את בעלי הזכויות כחברה מנהלת לאורך כל שלבי המיזם, משלב ההתאגדות הראשונית ועד למסירת מפתח ולאורך תקופת הבדק במהלך השנה הראשונה שלאחר האכלוס. אם גם אתם מתוגררים בבית שמש ומצויים בימים אלו בשלבים כאלו ואחרים של מיזמי פינוי בינוי או תמ"א 38, אנו ממליצים גם לכם ליצור איתנו קשר עוד היום ולהסתייע במגוון השירותים המקצועיים המוצעים על ידינו המיועדים בין היתר לשמירה על מלוא הזכויות שלכם לאורך כל שלבי התכנון והביצוע של הפרויקט. למידע נוסף בנושא ולתיאום פגישת ייעוץ מקדימה ללא עלות וללא כל התחייבות מצידכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :