ייעוץ לתמ"א 38 ופינוי בינוי

מהם שירותי ייעוץ בתחום ההתחדשות העירונית? מה הם כוללים ולמי הם מיועדים? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

תחום ההתחדשות העירונית בישראל כולל בתוכו שני סוגי פרויקטים עיקריים, האחד ידוע בשם פינוי ובינוי והוא מתייחס לכל מתחמי המגורים המיועדים להריסה מן היסוד ולבנייה מחודשת של מתחם מגורים חדש ומודרני על גבי השטח המפונה, והשני ידוע בשם תמ"א 38 והוא כולל בתוכו את כל מבני המגורים היחידים בהם נדרשות עבודות חיזוק למיגון בפני רעידות אדמה. בשני סוגי הפרויקטים הנ"ל, נדרש רוב יחסי של בעלי הדירות במתחם המגורים ו/או מבנה המגורים על מנת לקדם מהלכי התחדשות ועל מנת ליצור התקשרות עם יזם וקבלני ביצוע לצורך ייזום, יישום וביצוע הפרויקט.

היקף הגורמים המקצועיים הנלווים לכל פרויקט מסוג פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, מחייב את בעלי הדירות בפרויקט להסתייע בשירותים אובייקטיבים מטעם גורמים מקצועיים אשר יסייעו וילוו אותם לאורך שלבי הפרויקט השונים. שירותי סיוע וליוויי אלו מוצעים לכם בין היתר על ידי חברות ניהול וליוויי דיירים והם כוללים גם שירותי ייעוץ בתחום ההתחדשות העירונית.

ייעוץ תמ"א פינוי בינוי התחדשות עירונית

מהם שירותי ייעוץ בתחום ההתחדשות העירונית?

שירותי ייעוץ בתחום ההתחדשות העירונית נועדו לסייע לדיירים בפרויקט לקבל לידיהם את כל המידע הרלוונטי להם בהתאם לכל אחד מהשלבים הנלווים לתהליך ההתחדשות, החל משלב התאגדות הדיירים, דרך שלבי בחירת היזם בפרויקט ועד לשלבי התכנון והביצוע בפועל. חוסר ידע מצד הדיירים עלול  להשפיע במידה ניכרת על האופן בו הם פועלים אל מול הגורמים המעורבים בפרויקט לצורך הגנה על זכויותיהם. לפיכך, קבלת ייעוץ מקדים מטעם חברת ניהול וליווי דיירים מהווה תנאי הכרחי בכל מסגרת בה בעלי הדירות מתאגדים בינם לבין עצמם לצורך קידום הפרויקט.

מה כוללים שירותי הייעוץ?

שירותי הייעוץ המוצעים על ידי חברות ניהול וליווי דיירים בתחום ההתחדשות העירונית, חולשים למעשה על כל אחד משלבי הפרויקט, החל משלב ההתארגנות הראשונית של הדיירים, דרך שלב בחירת היזם וניהול משא ומתן מולו בנוגע להסכם התחדשות עירונית ועד לשלבי התכנון, קבלת היתרי בניה, תחילת ביצוע עבודות הבניה בפרויקט ועד לשלב מסירת מפתח.

ייעוץ בשלב ההתארגנות

חברת ניהול וליווי דיירים מאפשרת לדיירים להסתייע בשירותי ייעוץ לקידום פרויקטים מסוג פינוי בינוי ו/או תמ"א 38 כבר בשלבי ההתארגנות המקדימה. שירותי ייעוץ אלו כוללים גם קיום בדיקות היתכנות מקדימות באמצעותן ניתן לברר באופן המדויק ביותר את אפשרויות ההתחדשות בהתאם למבנה והמגרש הספציפי. במקביל, שירותי הייעוץ נועדו לצרכי התארגנות מיטבית של כלל בעלי הדירות בפרויקט המיועד וזאת על מנת לפעול לקידום השגת רוב מצד בעלי הדירות כבר בשלבי ההתארגנות המקדימה ובכך להימנע מתופעת הדייר הסרבן העלולה לעכב ואף להוביל לביטול הפרויקט עוד בטרם יציאתו לפועל.

ייעוץ בשלב בחירת היזם

חברת ניהול וליווי פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, מלווה את הדיירים גם לאורך שלב בחירת היזם ומספקת להם שירותי עריכת מכרז פתוח לצורך בחירת יזם מקצועי ומנוסה בתחום ההתחדשות העירונית. במקביל, שירותי הייעוץ נועדו לצרכי בדיקת חוסנו הכלכלי של היזם הנבחר ולצרכי ניהול משאים ומתנים מולו לטובת הגנה מלאה על מלוא הזכויות של בעלי הדירות ומיצוי זכויותיהם לפני חתימה על הסכם התקשרות מולו.

ייעוץ בשלבי התכנון והביצוע

לאחר בחירת היזם ועריכת הסכם התקשרות מולו, חברת ניהול וליווי דיירים מספקת לבעלי הדירות בפרויקט שירות נלווה נוסף במסגרתו היא אמונה על תכנון הפרויקט בשיתוף פעולה עם היזם ועל תהליך קבלת היתרי הבניה אל מול הרשויות המקומיות. לאחר מכן, חברת הניהול מספקת לדיירים שירותי פיקוח הנדסי על כלל עבודות הבנייה בפרויקט.

חשוב לדעת: כלל שירותיה של חברת ניהול וליווי דיירים, מיושמים על ידי גורמים מקצועיים מטעמה האמונים על ליווי הדיירים בהתאם לשלב בו מצוי הפרויקט. אנשי המקצוע הפועלים מטעם החברה לטובת קידום הפרויקט ושמירה על מלוא האינטרסים המשותפים של בעלי הדירות כוללים בין היתר: עורכי דין בעלי התמחות בתחום דיני המקרקעין וחוקי פינוי בינוי/תמ"א 38, שמאים, מהנדסים, אדריכלים ואנשי תכנון, יועצים חברתיים המסייעים לנטרול תופעת הדייר הסרבן וגורמים מקצועיים נוספים.

אם גם אתם מצויים בשלבים מקדימים של התארגנות דיירים בפרויקט התחדשות עירונית, לחצו כאן לתיאום פגישת ייעוץ מקדימה ולא מחייבת עם חברת ניהול וליווי דיירים.

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :