ניהול וליווי דיירים לפינוי בינוי ותמ"א 38 – מדוע הדבר נחוץ?

ליווי דיירים להתחדשות עירונית

תחום ההתחדשות העירונית בישראל הפך בשנים האחרונות לאחד מתחומי הבינוי בעלי עדיפות לאומית וזאת לנוכח מחסור הולך וגדל של שטחים פתוחים לבנייה חדשה במרכזי ופאתי הערים הגדולות וערי הפריפריה בכל רחבי המדינה. יחד עם זאת, כל פרויקט בתחום ההתחדשות העירונית: פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נחשב לפרויקט מגורים מורכב בו מעורבים מספר גדול של בעלי עניין. כפועל יוצא מכך, דיירים המעוניינים להגן על מלוא האינטרסים המשותפים להם כבעלי הדירות בפרויקט, נדרשים לשכור את שירותיה של חברת ניהול וליווי דיירים המספקת להם מגוון רחב של שירותים מקצועיים לאורך כל שלבי הייזום, התכנון והביצוע של הפרויקט.

ליווי דיירים התחדשות עירונית

ייעוץ מקדים וסיוע מקצועי לצרכי התארגנות דיירים

שכירת שירותיה של חברת ניהול וליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, מומלץ שתעשה על ידי הדיירים בפרויקט המיועד כבר בשלבים מקודמים ככל הניתן, וזאת לצרכי קבלת סיוע מקצועי מהרגע הראשון. במסגרת שירותיה של חברת ניהול וליווי דיירים כבר בשלב ההתארגנות הראשונית של הדיירים, חברת הניהול מאפשרת לדיירים לקבל סיוע לצורך גיבוש חזית אחידה שנועדה לצרכי הגנה על מלוא זכויותיהם כבעלי הדירות בפרויקט. במקביל, החברה מאפשרת לדיירים להסתייע בשירותי ייעוץ הכוללים בין היתר גם את קיומן של בדיקות היתכנות מקדימות הן בהיבט התכנוני של הפרויקט והן בהיבט הכלכלי. חשוב לציין שבדיקות היתכנות מקדימות הנערכות על ידי גוף בלתי תלוי, מבוצעות באופן אובייקטיבי שנועד לספק לדיירים דו"ח בלתי תלוי בכל הנוגע לממצאי הבדיקות.

סיוע מקצועי לבחירת יזם הפרויקט

לאחר שלב ההתארגנות הראשונית של הדיירים, חברת ניהול וליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, מספקת שירותי ייעוץ וליווי מקצועי לצרכי בחירת יזם הפרויקט. בשלב זה, חברת הניהול עורכת מכרז פתוח עם תנאי סף מקדימים שנועדו להבטיח קבלת הצעות מכרז רק על ידי יזמים מנוסים בעלי ניסיון מוכח בתחום ההתחדשות העירונית וסוג הפרויקט המיועד. מעבר לכך, חברת הניהול הפרטית אותה שוכרים הדיירים מספקת שירותי בדיקה בנוגע לחוסנו הכלכלי של היזם. לאחר בחירת היזם לפרויקט, חברת הניהול מקדמת הליכי משא ומתן מולו לצרכי ניסוח הסכם חוזי המהווה הסכם התקשרות בינו לבין הדיירים, וכל זאת תוך שמירה על מלוא הזכויות של הדיירים והאינטרסים המשותפים שלהם.

מערובות גבוהה לאורך כל שלבי התכנון של הפרויקט

לאחר חתימת הסכם חוזי מול היזם בפרויקט, חברת הניהול ממשיכה ללוות את הדיירים גם לשלבי התכנון של הפרויקט, וזאת במסגרת מעורבותה הגבוהה בכל אחד משלבי התכנון הנדרשים, החל מגיבוש תכנית מפורטות בשיתוף פעולה מלא עם היזם, דרך הגשת התכניות לוועדות התכנון והבנייה המקומיות והמחוזיות ועד קבלת היתרי בניה ותחילת עבודות הבנייה.

פיקוח הנדסי לאורך כל שלבי הביצוע

עם סיום הליכי התכנון ותחילת עבודות הבניה בפרויקט, חברת הניהול הפרטית המלווה את הדיירים בפרויקט, מפקחת עבורכם על כל הנעשה באתר הבניה עצמו. באופן זה, הדיירים יכולים להבטיח לעצמכם שהיזם וקבלני הביצוע עומדים בכל התחייבויותיהם ומקדמים את עבודות הבנייה בהתאם לתקנות הנדרשות בחוק. באופן זה, ניתן למנוע באופן מוחלט מקרים של ליקויי בנייה ותכנון.

שקיפות מלאה לאורך כל הדרך

שירותיה של חברת ניהול וליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית מיושמים תוך שקיפות מלאה לאורך כל הדרך, כאשר נציגי החברה עומדים בקשר רציף עם נציגות הדיירים שהיא למעשה הגוף המקשר בין כלל הדיירים לחברת הניהול. נציגות הדיירים נבחרת על ידי כלל הדיירים עוד בשלבי ההתארגנות הראשונית של הדיירים וחבריה מקבלים לידיהם את כל הפרוטוקולים של הפגישות והישיבות בהן נוטלים חלק נציגי החברה המלווה  עם כל אחד מהגורמים המעורבים בפרויקט מתחילתו ועד סופו.

כלל השירותים המופיעים לעיל ופעילותה של החברה לטובת קידום תהליך ההתחדשות בכל רגע נתון, הופכים את פעילותה של חברת הניהול לנחוצה עבור כל דייר/ת המעוניין להבטיח לעצמו סיוע מקצועי לאורך כל הדרך. אם גם אתם מצויים בשלבים ראשונים של התאגדות דיירים לצרכי קידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, אנו ממליצים גם לכם לתאם פגישת ייעוץ לא מחייבת עם חברת ניהול וליווי דיירים עוד היום. למידע נוסף על שירותיה של חברת ניהול בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ותיאום פגישת ייעוץ לחצו כאן

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :