פינוי בינוי שכונות ומספר בניינים ורחובות

פרויקטים מסוג פינוי בינוי נחשבים לאחד מסוגי הפרויקטים המורכבים והמתמשכים ביותר בענף הבנייה, וזאת לנוכח מעורבותם של מספר גדול של גורמים בכל אחד משלבי הפרויקט. כפועל יוצא מכך, הזמן הממוצע העובר משלב ההכרזה על מתחם/שכונת מגורים כמיועד לפינוי בינוי ועד שלב האכלוס של מבני המגורים החדשים, הוא בין 8 ל-12 שנים, ובמקרים מסוימים אף יותר.

פינוי בינוי שכונות בניינים ורחובות

מה הם השלבים העיקריים בפרויקט פינוי בינוי?

הזמן הממושך הנדרש לקידום פריויקטים מסוג פינוי בינוי, נובע בין היתר לנוכח השלבים הרבים הנלווים לתהליך, כאשר בין יתר השלבים העיקריים בכל פרויקט פינוי בינוי נכללים השלבים הבאים:

  • שלב ההכרזה על המתחם ו/או שכונת המגורים כמיועד לתהליך של פינוי בינוי – שלב זה יכול להיעשות על ידי כל אחד מהגורמים העיקריים המעורבים בפרויקט: בעלי הדירות במתחם, החברה היזמית או הרשות המקומית שבשטחה ממוקם המתחם. יחד עם זאת חשוב לציין שההחלטה הסופית להכרזה על שכונת/מתחם מגורים כמיועד לתהליך פינוי בינוי היא בסמכות משרד הבינוי והשיכון.
  • שלב הכנת תב"ע (תכנית בניין עיר) – שלב זה יכול להיעשות על ידי היזם ו/או על ידי הרשות המקומית, וזאת בהתאם ליוזם המהלך.
  • שלב אישור תב"ע בוועדות השונות – על מנת לקדם תהליכי פינוי בינוי נדרש אישור מוועדת התכנון והבניה המקומית הפועלת מטעם הרשות המקומית שבשטחה ממוקם המתחם, וזאת לצד אישור מטעם וועדת התכנון והבנייה האזורית.
  • התארגנות בעלי הדירות במתחם – במקביל לשלבים המופיעים לעיל, נדרשת התארגנות מקדימה של בעלי הדירות במתחם המיועד, וזאת לצרכי השגת רוב נדרש כתנאי בסיסי להחלת הפרויקט. בשלב זה, נהוג למנות נציגות דיירים ולהתקשר עם חברה מנהלת לצורך קידום הפרויקט והגנה מלאה על זכויותיהם של בעלי הזכויות שהם למעשה כלל האנשים המחזיקים בבעלות על דירה במתחם המיועד.
  • מכרז יזמים – לאחר השגת הרוב הנדרש מצד בעלי הזכויות במתחם, נציגות הדיירים בשיתוף החברה המנהלת המלווה אותם מקיימים מכרז לצורך בחירת חברה יזמית שתבצע את הפרויקט.
  • בחירת חברה יזמית וניהול משא ומתן לצורך קידום הסכם חוזי בין הצדדים
  • חתימה על הסכם חוזי מול החברה היזמית
  • שלב הפינוי בהסכמה בהתאם לתנאי ההסכם
  • קבלת היתרי הריסה והיתרי בנייה לצורך תחילת עבודות הפינוי והבינוי במתחם

מכאן ואילך, קידום הפרויקט תלוי במידה רבה ביכולותיה המקצועית של החברה היזמית העומדת מאחורי הפרויקט.

על מנת לסייע לבעלי הזכויות להגן על מלוא זכויותיהם לאורך כל שלבי הפרויקט ועל מנת לפעול לקידום הפרויקט באופן היעיל ביותר תוך התייחסות נקודתית לכל אחד מהשלבים המופיעים לעיל, מומלץ גם לכם, בעלי הזכויות במתחם, להסתייע בשירותיה של חברת ניהול המתמחה בהליכי התחדשות עירונית בכלל ובקידום פרויקטים מסוג פינוי בינוי בפרט, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן בשבילכם.

קבוצת בולד – יחד איתכם, לאורך כל הדרך, משלב הרעיון ועד מסירת מפתח

אנחנו ב-קבוצת בולד, חברת ניהול וליווי פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, עוסקים ומתמחים בכל סוגי הפרויקטים הנכללים תחת ההגדרה של תחום ההתחדשות העירונית, לרבות, פרויקטים מסוג פינוי בינוי בכל סדר גודל.

ההתמחות המקצועית שלנו מבוססת על הניסיון אותו צברנו במסגרת ניהול וליווי עשרות מיזמי התחדשות עירונית, וביניהם, פרויקטים בסדרי גודל של מאות יחידות דיור של פינוי בינוי. אנו מאמינים שרק באמצעות ניהול מקצועי וליווי הדוק של הפרויקט על כל שלביו, ניתן להגן על מלוא זכויותיכם כבעלי הדירות במתחם, ובאותה נשימה, לקדם את הפרויקט אל מול כל הגורמים האחרים המעורבים בו, תוך שמירה על האינטרסים המשותפים לכל הצדדים. לאורך שנות הפעילות שלנו בתחום ההתחדשות העירונית, פיתחנו שיטת עבודה ייחודית המבוססת על תהליכי עבודה מסודרים החולשים על כל אחד מהשלבים העיקריים לצורך קידום מיזמי פינוי בינוי.

כחברת ניהול פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, אנו מודעים היטב לחששות העשויות להתעורר בקרב כל אחד ואחת מבעלי הדירות במתחם המיועד, ולכן, אנו מבצעים עבורכם את כל הבדיקות הנחוצות לצורך בחינת היתכנות של הפרויקט הן בהיבט המשפטי והן בהיבט התכנוני, וזאת עוד בטרם גיבוש רוב נדרש של בעלי הדירות כתנאי בסיסי להחלת הפרויקט. יחד איתכם נפעל למינוי נציגות דיירים ומינוי של כל גורמי המקצוע הנחוצים לצרכי קידום המיזם, לרבות, עורך דין מייצג, שמאי מקרקעין, משרד אדריכלות לצרכי תכנון הפרויקט, מפקח בנייה ואנשי מקצוע נוספים. כמו כן, נלווה אתכם לאורך כל אחד מהשלבים המקצועיים המופיעים לעיל, ונקיים הליך מכרז מקצועי לצורך בחירה נכונה ומדויקת של חברה יזמית.

המוטו המקצועי המלווה אותנו לאורך כל הדרך הוא הגנה מקסימאלית על מלוא הזכויות העומדות לרשותכם כבעלי הזכויות במתחם מתוקף חוק פינוי בינוי המונהג בישראל מאז שנת 2006. בנוסף, אנו פועלים בכל דרך אפשרית לקידום הפרויקט והגשמת החלום האישי של כל אחד ואחת מביניכם לדירת מגורים חדשה ומשודרגת בסביבת מגורים מודרנית התואמת את כל צרכי המחייה והמגורים במאה ה-21.

למידע נוסף על השירותים המקצועיים המוצעים על ידינו, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן

 

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :