דברים חשובים שכדאי לדעת על תהליך פינוי בינוי

דברים חשובים שכדאי לדעת על תהליך פינוי בינוי

פרויקטים מסוג פינוי בינוי מהווים כ-10% מכלל התחלות הבניה בישראל, דבר המעיד יותר מכל דבר אחר על הצורך הממשי בתהליכי התחדשות עירונית במסגרת פינוי שכונות מגורים ישנות בכל רחבי הארץ לטובת בינוי של מתחמי מגורים חדשים בשטח המפונה. בנוסף, חשוב לציין את העובדה שההתעניינות ההולכת וגוברת בפרויקטים מסוג פינוי בינוי, לצד ההיקף ההולך וגדל של מתחמי פינוי בינוי בכל רחבי הארץ במהלך השנים האחרונות, הובילו לתיקוני חקיקה שונים שנועדו בין היתר להגן על זכויותיהם של בעלי הדירות במבני המגורים המיועדים לפינוי ובינוי מחדש.

פינוי בינוי

מהו התנאי הבסיסי להחלת פרויקט מסוג פינוי בינוי?

החלת פרויקט מסוג פינוי בינוי, מחייב הסכמה רחבה של בעלי הדירות במבנים המיועדים לפינוי. עד לפני מספר שנים, נדרשה הסכמה של 100% מבעלי הדירות שהם למעשה בעלי הזכויות על המקרקעין, אך תיקוני החקיקה מהשנים האחרונות הובילו להפחתת אחוז ההסכמה והוא עומד כיום על 80% מכלל בעלי הזכויות. במקביל, חשוב לציין את העובדה שתיקוני החקיקה בשנים האחרונות מאפשרים לבעלי הזכויות לתבוע דיירים סרבנים המתנגדים להחלת הפרויקט במידה וקיימת הסכמה של 66% מצד בעלי הזכויות, וזאת באמצעות תביעה אזרחית במסגרתה בית המשפט יכול לכפות את דעת הרוב על דעת היחיד בהתאם לנסיבות.

מי עומד מאחורי פרויקטים מסוג פינוי בינוי?

מאחורי כל מתחם פינוי בינוי ברחבי הארץ עומדים שלושה גורמים מרכזיים ולצידם רשימה ארוכה של אנשי מקצוע בתחום ההתחדשות העירונית וענף הבנייה. הגורמים המרכזיים כוללים את בעלי הזכויות שהם למעשה האנשים המחזיקים בבעלות על דירה במבנה המגורים המיועד לפינוי, את החברות היזמיות השונות העוסקות ומתמחות בנושא ואת הרשות המקומית שבשטחה מתוכנן הפרויקט.

חשוב לציין שעל אף האינטרסים המושתפים לשלושת הגורמים המעורבים בפרויקט, בעלי הזכויות הם אלו הנדרשים להגן את מלוא זכויותיהם לאורך כל שלבי המיזם,  כאשר הדרך המומלצת ביותר לצורך כך היא במסגרת קבלת שירותי ניהול וליווי מקצועיים על ידי חברה מובילה בתחום ההתחדשות העירונית, וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.

קבוצת בולד – ניהול וליווי מקצועי לאורך כל הדרך, עד מסירת מפתח לדירתכם החדשה!

אנחנו ב- קבוצת בולד, עוסקים ומתמחים בכל סוגי הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, לרבות, תהליכי פינוי בינוי בסדרי גודל שונים בכל רחבי הארץ. הניסיון המעשי העומד לרשותנוו בנושא, מבסס את מעמדנו המקצועי כאחת מהחברות המובילות להתהליכי ניהול וליווי מיזמי פינוי בינוי, כאשר השירות המוצע על ידינו מיועד מלכתחילה לבעלי הזכויות, ובאופן זה, אנו מגנים על מלוא זכויותיכם כבעלי דירות במבני מגורים המיועדים לפינוי בינוי.

בין יתר השירותים המוצעים על ידינו תוכלו למצוא:

  • פגישת היכרות ראשונית עם בעלי הזכויות לצורך בדיקת נכונות מצידם לקידום הפרויקט ומתן הסבר מורחב ומקצועי על התהליך
  • בחינת היתכנות ראשונית לצורך ביצוע הפרויקט ברמה התכנונית אל מול הרשות המקומית וברמה הכלכלית בהתאם להערכות שווי של הנכסים השונים המיועדים לפינוי
  • ליווי תהליך התאגדות בעלי הזכויות כקבוצה ומינוי נציגות דיירים וחברה
  • בדיקה מקיפה בכל הנוגע לזכויות הבנייה ו/או קידום תכנית בניין עיר (תב"ע) בהיבט הכלכלי והמשפטי
  • מינוי עו"ד מקרקעין לצרכי ייצוג הדיירים
  • מינוי מפקח בנייה
  • מינוי בעלי מקצוע נוספים בהתאם לצרכי המיזם
  • גיבוש מכרז יזמים בהתאם לכל הדרישות המקדימות של נציגות בעלי הזכויות
  • יציאה למכרז ופנייה לחברות יזמיות רלוונטיות בהתאם לגודל הפרויקט
  • ניהול משאים ומתנים אל מול חברות יזמיות רלוונטיות העומדות בתנאי המכרז
  • בחירת יזם מלווה וניהול משא ומתן לצורך גיבוש הסכם חוזי מולו תוך עיגון כלל הזכויות
  • ליווי מעמד החתימה על החוזה מול החברה היזמית
  • פיקוח מטעם הדיירים על תהליכי הפינוי והבינוי לאורך כל שלבי הבנייה בפועל עד למסירת מפתח
  • ליווי מקצועי של הדיירים עד לסיום שנת הבדק הראשונה

חשוב לנו שתדעו: כחברת ניהול וליווי מובילה בתחום ההתחדשות העירונית, ניהלנו עשרות מתחמי פינוי בינוי ברחבי הארץ במהלך השנים האחרונות, ובכל פרויקט בו היינו מעורבים דאגנו למלוא האינטרסטים המשותפים לכלל בעלי הזכויות.

זכויותיהם של בעלי דירות במבנים המיועדים לפינוי בינוי – מה חשוב לדעת?

בעלי הדירות במתחמי פינוי בינוי נדרשים למעשה לוותר על זכויות המקרקעין העומדות לרשותם בתמורה לקבלת דירת מגורים חדשה ומשודרגת בדרך כלל במתחם המגורים החדש שעתיד להיבנות בשטח המפונה. בנוסף, בעלי הדירות זכאים לקבלת מלוא שכ"ד לאורך כל התקופה במהלכה יבוצעו עבודות הפינוי והבינוי במתחם המיועד, וזאת בנוסף לקבלת תשלום עבור שירותי הובלת דירה. חשוב לציין שגובה תשלומי שכר הדירה נתון למשא ומתן אל מול החברה היזמית, אשר אנחנו ב-קבוצת בולד דואגים להגן על מלוא האינטרסים של כל אחד ואחת מבעלי הדירות אותם אנו מייצגים במסגרת שירותי הניהול והליווי המוצעים על ידינו לכלל בעלי הזכויות.

למידע נוסף על השירותים המקצועיים שלנו ולקבלת הסבר מקצועי על תהליכי פינוי בינוי אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן עוד היום.

מאמרים נוספים

הסכמת דיירים פינוי בינוי
התארגנות דיירים לפרויקט פינוי בינוי / תמ"א 38
התארגנות דיירים לקראת פרויקט פינוי בינוי ו/או תמ"א 38, נועדה בין היתר לצרכי מינוי נציגות דיירים אשר תשמש כגוף מייצג שייבחר ויוסמך על ידי כלל בעלי הזכויות, לצורך ייצוגם אל מול היזם בפרויקט, הרשויות והגורמים המקצועיים לאורך כל הדרך.
קרא עוד
קידום פרויקט פינוי בינוי
פרויקטים מסוג פינוי בינוי יכולים להיות מקודמים גם על ידי היזמים המגלים בהם עניין וגם על ידי בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במתחם המגורים. בשני המקרים, קידום הפרויקט מתאפשר אך ורק במקרים בהם 66% מבעלי הדירות הביעו את הסכמתם ליישום הפרויקט
קרא עוד
תפקידה של חברת ליווי דיירים
תפקידה של חברת ליווי דיירים
מהי חברת ליווי דיירים בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית? מה תפקידה על חברת ליווי הדיירים ומדוע שכירת שירותיה של החברה נחוצה לכלל הדיירים בפרויקט? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
קרא עוד

לפרטים ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר :